אילו מצבים רפואיים יכולים להביא למצב אובדן שיניים

אילו מצבים רפואיים יכולים להביא למצב אובדן שיניים

זמן קריאה משוער: < 1 דקה
רופא שיניים מסביר למטופלת על אובדן שיניים ומראה לה

התקנת שתלים כתחליף לשיניים המקוריות, הינה פרוצדורה רפואית שכיחה אשר יכול להידרש בקשת רחבה של גילאים ומתוקף נסיבות שונות ומשתנות. חסרונה של שן הוא בהחלט עניין מורגש. אם נשים לרגע בצד את הנושא האסתטי אשר יכול לפגוע באופן משמעותי בביטחוננו העצמי, הרי שחסרונה של שן עלול גם להקשות בפעולת הלעיסה ולפגום באיכות חיינו.

רבים מפרשים את חסרונה של שן כתרחיש המצריך הליכים רפואיים מורכבים וממושכים. עם זאת, תעשיית השתלים עברה כברת דרך ארוכה וכיום היא מציעה פתרונות מהירים, עמידים ובעלי נראות אותנטית שאיננה מסגירה את היות השן החדשה מלאכותית. להלן מספר תרחישים אפשריים שעלולים להוביל לצורך בהתקנת שתל חלופי.

3 תרחישים עיקריים העלולים להוביל לאובדן שן:

מחלת חיניכיים

אחת מן הסיבות העיקריות לכך שרופאי שיניים רבים מפצירים בפציינטים על היגיינת פה מוקפדת, היא הסיכון במחלות חניכיים קשות. השיניים ממוקמות בחניכיים ומייצרות אחיזה איתנה באמצעות חיבור אל עצמות הלסת העליונות והתחתונות. החניכיים מהוות כמעין הגנה אשר שומרת על עצמות הלסת ומונעת את חדירתם של חיידקים אשר עלולים לפגום בעצם עצמה. על כן, מחלת חניכיים אשר איננה מטופלת כהלכה והזנחה מתמשכת, עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים אשר יובילו לדלקת בשורש השן ומשם לנשירתה או לחילופין לפרוצדורה יזומה בה השן תוסר למען בריאותן של יתר השיניים.

ריקבון בשן

בדומה למחלות חניכיים, כך ריקבון השן עלול להוביל אף הוא לנזקים בלתי הפיכים בשורש ולנזקים צדדיים עבור שיניים נוספות. ריקבון השן עלול לנבוע מהפרעות אכילה אשר מזיקות לכלל הגוף בין היתר לשיניים, טראומה לאזור השיניים אשר מובילה להתפתחותם של פצעים ומשם להתרבות חיידקים מזיקים ואי-שמירה על היגיינה.

טראומה לאזור פה

סיבה נפוצה לאובדן שיניים ובעיקר בקרב ילדים ונוער היא יצירת טראומה לאזור הפה כתוצאה מחבטה. במקרים אלו לעתים ניתן לבצע הדבקה של השן. אם מדובר בהליך רפואי סבוך, ייתכן והעדפת הרופא תהיה לבצע עקירה מוחלטת של השן והתקנת שתל מחודש.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!