השתלת שיניים ביום אחד בשיטת ALL ON 4: הסבר מלא

השתלת שיניים ביום אחד בשיטת ALL ON 4: הסבר מלא

זמן קריאה משוער: 2 דקות
אישה מחייכת לאחר טיפול השתלת שיניים בשיטת אול און פור

כידוע, תחום ההשתלות הולך ומתפתח בשנים האחרונות ומאפשר למטופלים רבים בארץ ובעולם כולו לעבור השתלה איכותית, יעילה ועמידה, כזו שמהווה תחליף לאיכות חיים ותפקוד ברמה גבוהה במיוחד, בהשוואה לשיניים תותבות. ניתן לראות כי שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 הפכה להיות השיטה הפופולרית והמבוקשת ביותר כיום בתחום. 

למעשה, שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 מבוססת על מינימום שימוש בשתלים, על מנת ליצור בסיס להתקנה של מערכת שיניים. השיטה פועלת על עקרון פשוט של חלוקת עומס מיטבי על השתל, תוכך שמירה ככל האפשר על עצם הלסת. השיטה זוכה בשנים האחרונות לביקוש הן בקרב רופאים מומחים והן בקרב מטופלים. 

מה היא בעצם שיטת השתלת שיניים ALL ON 4? 

מדובר בטכניקה מתקדמת של העמסה מיידית של השתל הדנטלי בלסת, אשר כוללת התקנת כתר של השן המלאכותית. השיטה פותחה בחו״ל, ונקראת כך מהסיבה כי היא מאפשרת להחליף את השיניים אשר נמצאות הן בלסת העליונה והן בלסת התחתונה באמצעות ארבעה שתלים דנטליים בלבד. 

החידוש של השיטה הוא בכך שבשונה מהשיטה הקלאסית, בה כל שן מלאכותית מורכבת על שתל דנטלי נפרד עבורה, שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 מתבצעת כאמור, באמצעות 4 שתלים בלבד.
ההחדרה של השתל ללסת נעשה באמצעות זווית ייחודית על מנת לאפשר חלוקת עומס אפקטיבית והחזקה של השיניים המלאכותיות. 

מה הופך את שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 לכה פופולרית? 

לשיטה זו כמה וכמה יתרונות מרכזיים ומהותיים, כאשר היתרון החשוב ביותר הוא תוצאה מהירה, תוך התערבות כירורגית מינימלית. המשמעות היא כי באמצעות טיפול בשיטה זו, ניתן להשיג שיקום מהיר, תוך זמן קצר בלבד. בנוסף, השיטה מאפשרת הימנעות מהשתלות עצם או הרמת סינוס. 

מה היתרונות הקיימים בשיטה?

  1. מדובר בטיפול מהיר באופן יחסי, אשר מתבצע תוך כמה שעות בלבד וביום אחד. 
  2. תוצאות טובות, ביחס לשיטות השתלה אחרות. 
  3. שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 יכולה פעמים רבות להיות זולה יותר באופן משמעותי בהשוואה לטיפולים ממשוכים וארוכים יותר, כאלה שמצריכים שתל נפרד עבור כל שן מלאכותית. 
  4. מדובר על שיטה ייחודית ומתקדמת אשר מאפשר למטופלים סוכרתיים או כאלה שסובלים ממחסור בעצם לעבור את הטיפול בהצלחה. 
  5. אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, בהשוואה לטיפולי שיניים אחרים. 

שיטת השתלת שיניים ALL ON 4: כל מה שחשוב שתדעו

למרות העובדה כי מדובר על שיטה ייחודית, מתקדמת ויעילה במיוחד, חשוב ומומלץ להגיע לבדיקה מקיפה וקפדנית אצל רופא השיניים ולהתייעץ איתו בנושא. בדיקה כזו כוללת בדרך כלל צילומי שיניים, תצלום סיטי של כל חלל הפה, ועוד. 

כמו כן, חשוב במיוחד לשמוע על אפשרויות נוספות, ולהבין מה הם היתרונות והחסרונות של השיטה. לקבל חוות דעת ממטופלים אשר עברו את ההליך, וכמובן לערוך סקר שוק קצר, להבין מה המחירים הקיימים בשוק, ולבחור אך ורק ברופא מקצועי אשר מתמחה בתחום, בעל ניסיון וידע. 

לסיכום, ניתן לומר כי שיטת השתלת שיניים ALL ON 4 אמנם יעילה ומבוקשת במיוחד, אך מהווה אתגר כירורגי הן עבור הרופא והן עבור המטופל. לכן, ישנה חשיבות רבה לשליטה ולניסיון של הרופא בתחום. על מנת להבטיח תוצאה טובה, על הרופא להחזיק במיומנות, ניסיון, והבנה של הפיזיולוגיה של הפה. 

מאחר ומדובר על טיפול אשר כולל גם אלמנט שיקומי וגם אלמנט כירורגי יש לבצע את התהליך תחת הרדמה כללית. לכן, חייב להימצא במרפאה כל הציוד הרפואי המתאים, אשר יאפשר לרופא לטפל במטופל על הצד הטוב ביותר. 

רק רופא שיניים בעל הכישורים המתאימים, יכול לבצע את התהליך, ולהעניק למטופל את התוצאה הטובה והאיכותית ביותר, ללא פשרות. 

ד”ר ערן פרמון הינו הנציג הרשמי של הרשת העולמית ‘מאלו קליניק’ – maloclinic המובילה בשיטת אול און פור להשתלות שיניים ביום אחד.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!