מה הם הגורמים לשיניים צהובות?

מה הם הגורמים לשיניים צהובות?

זמן קריאה משוער: 2 דקות
שן צהובה ופגומה מבקשת עזרה

כולנו אוהבים את השיניים שלנו לבנות ונקיות, אבל אין מה לעשות – בסופו של דבר, כנראה שרובנו, אם לא כולנו, נחווה תהליך של הצהבת השיניים. יש כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת להימנע משיניים צהובות, אבל אם תסתכלו סביבכם, תוכלו להבחין בכך שלא מעט אנשים חיים איתן בשלום. אז מהם הגורמים לשיניים צהובות? האם יש מה לעשות עם התופעה הזו? כל התשובות שאתם מחפשים נמצאות כאן למטה.

שיניים צהובות – גורמים גנטיים

מכירים את המשפט "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה"? ובכן, מדובר כאן על אחד המשפטים שעומדים בתור מטאפורה לכל מיני מצבים בחיים, אולם אם נסתכל על הפרשנות הליטרלית שלו, נגלה שמדובר על אחד הגורמים לשיניים צהובות שהם יותר בולטים בעולם השיניים.

גורמים גנטים שונים עוברים אלינו בתורשה מההורים שלנו, ולפעמים גם מדורות נוספים לאחור, ואין לנו שום אפשרות לנקוט בצעדים על מנת להימנע מהם. גורמים גנטים עלולים להוביל לכדי שיניים צהובות, ולכדי בעיות רפואיות נוספות שמצריכות טיפול.

מעשנים? הנה אחד הגורמים הנפוצים ביותר לשיניים צהובות

פעולת העישון היא פעולה שידועה בתור פעולה שמזיקה לבריאות, אבל לא בהכרח הקונוטציה הראשונה שתעלה לכם לראש היא בריאות השיניים. לרוב, כאשר מדברים על עישון סיגריות, מדברים בעיקר על ההשפעה של העניין על הריאות, אבל אם נחשוב על זה רגע – גם השיניים שלכם חשופות למגוון רחב של נזקים בעקבות העישון.

חלל הפה שלנו הוא הראשון שפוגש את הניקוטין שנמצא בתוך הסיגריות, ולכן יש לו השפעה ישירה על גוון השיניים. שיניים צהובות נגרמות בגלל העישון, וזה לא נגמר רק בזה – אלא הוא עלול לגרום להן לקבל גם כתמים כהים, חומים או שחורים, ולכער אותן מאוד.

אי הקפדה על היגיינת הפה – מתכון בטוח לשיניים צהובות

אמנם כבר מגילאים צעירים אנחנו שומעים הרצאות וקוראים סלוגנים שמעודדים את השמירה על היגיינת הפה, אולם לצערנו, חלק לא קטן בכלל מהאוכלוסיה עדיין לא נשמעת לטיפים הנוגעים בצחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, ושטיפת חלל הפה באמצעות מי פה יעודיים.

הימנעות מטיפוח חלל הפה היא לחלוטין חלק מהגורמים לשיניים צהובות, ולפעמים התוצאות שלה הן אפילו הרסניות יותר, עד כדי אובדן השיניים כליל.

שיניים צהובות שנגרמות בגלל אכילת מאכלים ושתיית משקאות חומציים

כולנו אוהבים לאכול ולשתות כאוות נפשנו, אבל במקרים מסויימים המאכלים האהובים והמשקאות הטעימים לא בדיוק עושים עמנו חסד. אכילת מאכלים בעלי רמת חומציות גבוהה, כמו רסק עגבניות, רוטב סויה, קארי ועוד, כמו גם שתיית משקאות כמו יינות אדומים, קולה, תה ועוד – עלולות להוביל לכדי שיניים צהובות, דבר שממש לא יעשה לכם כיף בחלל הפה.

שיניים צהובות – הימנעות ואמצעים טיפוליים

שיניים צהובות הן אמנם לא סוף העולם, אבל הן בהחלט דבר מאוד לא נעים להתמודדות. לאט לאט תוכלו לשים לב כיצד החיוך שלכם הופך לחיוך צנוע יותר, כמו גם אופן האכילה שלכם שמקבל אופי מוקפד ומנומס יתר על המידה – הכל על מנת לא לחשוף את השיניים הצהובות שלכם.

לכן, על מנת להימנע מראש ממצב של שיניים צהובות, כדאי לשמור על היגיינת הפה באופן עצמאי, כמו גם להקפיד על הגעה לרופאי השיניים לביקורות וטיפול, וכן הגעה לשיננית שתוכל לבצע ניקיון יסודי ועמוק בשיניים שלכם.

הלבנת שיניים לשיניים צהובות – אפשרות שכדאי שתכירו

במידה ואתם כבר נאלצים להתמודד עם שיניים צהובות, טיפולי הלבנת שיניים יוכלו לסייע לכם בעניין ולהחזיר לכם את גוון השיניים הרצוי.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!