ההבדלים המשמעותיים בין סוגי הציפויים לשיניים

ההבדלים המשמעותיים בין סוגי הציפויים לשיניים

זמן קריאה משוער: 2 דקות
בחורה יפה מחייכת עם שיניים לבנות

ציפויים הינו פתרון מומלץ לשחזור השן. ציפוי איכותי יכול להעניק לכם את החיוך המושלם, תפקוד בריא ובעיקר מראה אסתטי. על מנת לסייע לכם בבחירת הציפויי, ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים בתחום רפואת השיניים שכדאי להכיר – הפגמים האסתטיים שציפויים פותרים, סוגי ציפויים ועלויות.

הפגמים האסתטיים שציפויים פותרים

בזכות הידע, הטכנולוגיה והמיומנויות אשר מתפתחות בעשורים השונים בתחום רפואת השיניים, כמעט לכל בעיה, פגם וחוסר יש תחליף ופתרון. ציפויים מעניקים מענה יעיל וחשוב למספר פגמים: סגירה וצמצום רווח בשיניים, הלבנת השן באופן קבוע, יישור שן עקומה, סיוע לעיצוב השן והמקרה הנפוץ ביותר – השלמה עבור שן שבורה.

סוגי הציפויים הנפוצים בישראל:

לפני שנציין את סוגי הציפויים הנפוצים ביותר, חשוב לציין כי לכל ציפוי ישנו ייעוד, יתרון וחסרון. על מנת לבחור את הציפוי הנכון, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא, אשר מכיר לעומק את תחום הציפויים ומכיר את מצב השן והשניים שלכם.

עבור בחירת הציפוי הנכון, הינכם מוזמנים לקבל ייעוץ מקצועי באתר שלנו.

להלן דוגמה לשני ציפויים נפוצים בישראל:

ציפוי שיניים קומפוזיט

ציפוי פופולרי מאוד בשל עלות נמוכה בהשוואה לשאר ציפויי החרסינה. ציפוי זה מיוצר מחומרים סינתטים ומשמש בין היתר לסתימה לבנה. במקרים רבים, עבור ציפוי קומפוזיט יש צורך רק במפגש אחד.

היתרונות של ציפוי קומפוזיט הינם משך טיפול קצר, שמירת מבנה השן המקורית ללא צורך בהשחזה, נגישות ועלות זולה בהשוואה לציפוי חרסינה.

מצד שני, חשוב להכיר כי ציפויי החרסינה מחזיקים למשך זמן רב יותר, כי הקומפוזיט נחשב לחומר יחסית עדין, וכי הקומפוזיט עשוי לעבור פיגמנטציה, כלומר לספוג צבעים, כתוצאה משתייה ואוכל.

ציפוי שיניים חרסינה לומיניר

ציפוי זה עשוי ממתכת מסוג חרסינה ומאופין בעמידות גבוהה ושקיפות.  הציפוי מיוצר באמצעות תהליך של בעירה (שריפה) בתנור ייעודי בטמפרטורה גבוהה מאוד.

היתרונות של ציפוי חרסינה מסוג לומיניר הינם טיפול ללא פגיעה בשן המקורית (ללא השחזה), מראה טבעי של השן, ציפוי דק מאוד ומשך טיפול של כשני מפגשים.

מצד שני, חשוב להכיר כי ציפוי חרסינה לרוב מיוצר בארה"ב ועל כן מחיר ציפוי חרסינה לומיניר עשוי להיות יקר בהשוואה לציפויים אחרים.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!