ציפוי שיניים איימקס

ציפוי שיניים איימקס

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים מקצועי

לחיוך שלנו ישנה חשיבות גדולה הן ביחס למראה והן ביחס לביטחון העצמי שלנו. אך לא זאת בלבד, חיוך יפה מעיד גם על שיניים בריאות חזקות ועל חלל פה בריא זוהי הסיבה שיש לטפל בשיניים באופן קבוע ומתמשך. מקרים רבים אנשים סובלים מבעיות שיניים רבות, שיניים הרוסות, שברים או סדקים וכן ממראה כללי לא נאה או אסתטי הנוצר מרווחים גדולים בין השיניים, גוון שיניים צהבהב ועוד. את כל הבעיות הללו ניתן לפתור על ידי ביקור אצל רופא השיניים אשר לרוב יציע לכם תהליך של ציפוי שיניים. 

מהו תהליך ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים, כשמו כן הוא, תהליך של ציפוי השן או השיניים הפגועות בעזרת חומר מלאכותי. כיום ישנם שני חומרים עיקריים בהם ניתן לבצע הליך מסוג זה והם ציפוי בעזרת קומפוזיט או ציפוי בעזרת איימקס שהיא למעשה חרסינה. במהלך הטיפול הרופא ילביש ציפוי דק במיוחד על גבי השן הפגועה או השיניים על מנת שיסתירו את השן הישנה. התהליך מתאים לכל בעיה הקיימת בחלל הפה החל משיניים שאינן לבנות ועד שיניים שבורות או חסרות אותן ניתן להשלים בעזרת החומר המלאכותי הנבחר. זוהי ללא ספק הדרך הפשוטה ביותר לשקם את חלל הפה ולקבל את החיוך לו אתם מייחלים.

הכל על ציפוי שיניים איימקס

ציפוי איימקס הינו ציפוי בעזרת חרסינה. הציפוי מגיע במספר רב של גוונים אשר יתאימו באופן מושלם לשיניים הטבעיות הקיימות בפה. במקרים אחרים ניתן לבצע ציפוי לכל השיניים על מנת להחליף את הגון או הצבע של השיניים המקוריות ולהפוך אותן ללבנות יותר. לאיימקס יתרונות רבים אשר הופכים את הבחירה בו לכל כך פופולרית כאשר היתרון המשמעותי ביותר הינו שמדובר בחומר שאינו סופח ולכן הציפוי עתיד להחזיק לאורך שנים רבות מבלי לשנות את הגוון הטבעי של צבעו בניגוד לשיניים הטבעיות שלנו אשר נוטות לספוח אליהן כל חומר חיצוני אשר עלול להשפיע על צבען. בסיומו של הטיפול המטופל יצא עם חיוך לבן ומושלם, ללא רווחים מיותרים וללא שברים, במידה והיו קודם.

תהליך הציפוי

תהליך ציפוי באמצעות איימקס הינו תהליך עדין במיוחד. לכל אחד מיתנו ישנו פה בעל מראה, צורה ומידות שונות ולכן עוד קודם תחילת הטיפול בפועל יש לקחת מידות ולבצע התאמה מדויקת של הציפויים לשיניים הן מבחינת גודל והן מבחינת צבע. זוהי הסיבה שתהליך ציפוי בעזרת איימקס אינו מסתיים במפגש אחד אצל רופא השיניים אלא בשני מפגשים שונים כאשר בראשון נלקחות המידות ובשני מתבצע תהליך הציפוי עצמו. את הלבשת החרסינה על גבי השיניים יש לעשות בעדינות, מקצועיות ובדיוק רב על מנת לקבל את התוצאה המושלמת אליה כל מטופל ומטופל שואף.

תחזוקת הפה לאחר תהליך ציפוי שיניים

תהליך ציפוי שיניים דורש מאתנו תחזוקה איכותית גם לאחר תהליך הציפוי עצמו. ציפוי באמצעות חרסינה אמנם נוטה להחזיק במשך שנים רבות ובכל מקרה של פגיעה בשיניים בודדות ניתן לבצע החלפה של הציפוי הישן בציפוי חדש אך אין זה אומר שניתן להזניח את תחזוקת השיניים שלנו. יש להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום, בוקר וערב וכן שימוש בחוט דנטלי.

יתרה מזאת, חשוב מאוד להקפיד על ביקורים קבועים אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה על מנת לבצע בדיקה שגרתית שתבחן את השיניים, תוודא כי לא חלה כל התרופפות בציפוי וכי הוא אכן עמיד וכן תאתר ליקויים במידה והם קיימים. בכל מקרה של כאב שיניים או מציאת בעיה באחת מהשיניים יש לבצע טיפול כמה שיותר מוקדם על מנת לשמור על בריאות הפה. 

היתרונות של ציפוי השיניים

אמנם ישנם מגוון רחב של חומרים המשמשים לציפוי שיניים אך ציפוי האיימקס נחשב למוכר ולנפוץ ביותר. לתהליך הציפוי ישנם מספר יתרונות ביניהם:

  • עמידות- הציפוי אמנם דק מאוד ונע בין 0.3 מ"מ למילימטר אחד אך הוא עמיד מאוד וחזק החל מהרגע בו הוא מוצמד אל השן. הציפוי מחזיק מעמד למשך שנים רבות לרוב בין חמש לעשר שנים.
  • דימוי שן טבעית- החרסינה הינה החומר הטוב ביותר שמאפשר לדמות שן טבעית. היא מבריקה וחזקה ונראית בדיוק כמו אחת השיניים הטבעיות שבפה שלנו.
  • עמיד לכתמים- בניגוד לחומרים אחרים אשר סופחים אליהם לכלוך שיוצר כתמים החרסינה הינה חומר קרמי אטום אשר אינו מוכתם ממזון, שתייה או עישון.

הבחירה בציפוי שיניים

כולנו חולמים על חיוך ישר, מושלם ולבן. אם בעבר חלומות מסוג זה לא יכלו להתגשם כיום אנו יודעים כי הדבר בהחלט אפשרי וזאת בעזרת פעולה פשוטה מאוד הנקראת ציפוי שיניים. ישנם מגוון רחב של חומרים המאפשרים את ציפוי של השיניים אך כיום ניתן לראות בוודאות כי האיימקס הינו אחד החומרים בעל היתרונות המשמעותיים ביותר ולכן הוא מאוד פופולרי בתהליך מעין זה. הבחירה באיימקס מאפשרת הן לתקן כל שבר או סדק בשיניים, מראה לא אסתטי וכן לשנות את גוון השיניים הטבעי ולהפוך אותו ללבן יותר.

טיפולים מסוג זה וכן מגוון רחב של טיפולי שיניים נוספים ניתן למצוא במרפאות שיניים. שבהן ניתן למצוא את מיטב המכשור הרפואי וכן את מיטב אנשי הצוות העובדים בתחום רפואת השיניים וזאת על מנת לספק עבורכם את הטיפול המסור והאיכותי ביותר. השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם במהרה.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!