ציפוי שיניים קומפוזיט

ציפוי שיניים קומפוזיט

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים מרופאה

לשיניים השפעה רבה על המראה שלנו ולכן כל שבר, ולו הקטן ביותר, באחת משיננו הקדמיות יכול להיות מלחיץ עד מאוד. אך כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה וכניסתם של פיתוחים חדשים לחיינו, ניתן לתקן כל שבר וכל בעיה בשיניים בצורה פשוטה וקלה וזאת על ידי ציפוי השיניים. תהליך הציפוי נעשה על ידי הדבקתו של חומר מסוים אל חזית השן על מנת להשלים את החלק החסר וליצור מראה אסתטי ומושלם. שני החומרים הנפוצים ביותר בהם נעשה שימוש בתהליך ציפוי הם חרסינה או קומפוזיט. 

מתי נבצע תהליך של ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים מאפשר לנו להתמודד עם מגוון רחב של מצבים ביניהם:

  • תיקון של שיניים רקובות או הרוסות.
  • תיקון ושיפור של שיניים אשר נשברו או נסדקו.
  • טיפול במצבים של ליקויי צבע בשיניים ושינוי המראה.
  • סגירה של רווחים בין השיניים.
  • שינוי צורת השיניים.
  • הגנה על השורש או חלקו אשר נחשפו.

ציפוי הקומפוזיט מהווה תהליך אסתטי לכל דבר אשר במהלכו ניתן לשנות באופן משמעותי את מראה השיניים שלנו ולזכות לחיוך מרשים, ישר ונאה. זהו פתרון חסכוני ונגיש, קצר מועד ואיכותי אשר יעזור לשיניים שלכם להיראות כאילו יצאתם מקטלוג של רופא שיניים.

כל מה שחושב לדעת על ציפוי שיניים בקומפוזיט

תהליך ציפוי השיניים בעזרת קומפוזיט נעשה על ידי שכבה דקה מאוד של החומר שנעה בין 0.3 מ"מ ואינה עולה על מ"מ אחד. זהו חומר מרוכז מאוד העשוי משרף וניתן אף למלא איתו את השיניים. ההדברה עצמה נעשית באמצעות דבק חזק במיוחד שיקבע את הציפוי אל השן וימנע כל תזוזה שלו. הקומפוזיט עצמו נחשב לאחד מסוגי החומרים החזקים ביותר אשר אינם נשברים ואינם נהרסים גם לאורך הזמן. 

בניגוד לחרסינה הקומפוזיט נחשב לחומר קל ונוח לעבודה כך שגם במקרה הצורך נין לבצע בו תיקונים או שינויים וכן חידוש במרוצת השנים. בכל מקרה של בעיה, שבר או שחיקה, ניתן לתקן את הציפוי באופן נקודתי בלבד ואין צורך בהחלפתו של כל הציפוי בחדש כמו במקרה של חרסינה. בדיוק כמו השיניים עצמם גם ציפוי הקומפוזיט סופג פיגמנטציה ולכן הוא רגיש לשינויי צבעים כך שיש לבצע מעקב תקופתי וטיפול בפוליש אחת לשנה. 

תהליך הציפוי

עוד קודם תחילת הציפוי יש לבצע ניקיון יסודי של השן העתידה לעבור את הטיפול. את הניקוי יש לבצע בעזרת רצועת כרסום ואבן ספוג. הליך זה מתבצע על מנת לזהות את צבעה הטבעי של השן קודם תהליך הציפוי ובכדי ליצור התאמה מושלמת בן צבע השן לצבע הציפוי. רק לאחר הניקוי נבחר צבע הציפוי המתאים ומתחילים בתהליך. 

הליך זה מתבצע תחת הרדמה מקומית או אלחוש בלבד, תחילה אמייל השן יכוסה בחומצה. לאחר שטיפה של האמייל ניתן להתחיל את תהליך ההדבקה. בראש ובאשונה יש להניח את הדבק על גבי השן ולאחר מכן בעזרת תהליך ייחודי יש להוסיף את הקומפוזיט. מעל הקומפוזיט יונח חומר איטום ולבסוף יתבצע תהליך של זיגוג סופי. הציפוי יישאר עמיד לכחמש עד עשר שנים. 

יתרונות הקומפוזיט לעומת החרסינה

גם הקומפוזיט וגם החרסינה הינם שני חומרים נפוצים בהם נעשה שימוש בעת תהליך השלמת שיניים. אמנם החרסינה נחשבת לחומר חזק ואיכותי ובכל זאת לקומפוזיט ישנם מספר יתרונות מובהקים על פניה:

  • הטיפול בעזרת קומפוזיט נעשה על ידי רופא השיניים ולרוב התהליך מסתיים לאחר פגישה אחת בלבד בעוד הטיפול בעזרת חרסינה נבנה על ידי טכנאי שיניים במעבדה מה שמצריך לפחות שני טיפולים.
  • טיפול בעזרת קומפוזיט מאפשר שינוי קטן בלבד בצבע השיניים וכן טיפולים נקודתיים בעוד השימוש בחרסינה דורש שינוי מהותי בצבע השיניים שכן אין אפשרות לבצע טיפול נקודתי.
  • החרסינה הינה ללא ספק חומר חזק מאוד אך היא גם חומר שביר וכל תיקון הינו תהליך בפני עצמו. הקומפוזיט הינו חומר נוח יותר לשימוש הוא אינו שביר שכן הוא נצמד אל השן בתהליך מיוחד הנקרא בונדינג וגם במקרים של בעיה או הרס של השן ניתן לתקנו ולהחליפו בקלות.
  • עלות ציפויי חרסינה גבוהה באופן משמעותי מעלות הציפוי בעזרת הקומפוזיט.

בחירת מרפאת שיניים

אין ספק כי לחיוך שלנו ישנה השפעה רבה הן על המאה שלנו והן על הביטחון העצמי שלנו, זוהי הסיבה שרבים מאתנו מבקשים לשנות ולתקן כל ליקוי קטן בשיניים על מנת ליצור את החיוך המושלם. אם בעבר תהליכים מסוג זה נחשבו לארוכים, כואבים ולעיתים אף בלתי אפשריים כיום בעזרת טכנולוגיה חדשה וחומרים איכותיים ניתן לבצע בשיניים כל תיקון.

כאשר מדובר על תהליך המערב את עזרתו של רופא השיניים רבים מאתנו מוצאים את עצמנו חוששים. על מנת לדעת כי אנו מפקידים את הפה שלנו בידיים הטובות ביותר חשוב מאוד לבחור את רופא השיניים המקצועי, האיכותי והעדין ביותר אשר יעזור לנו לשקם את הפה כך שנוכל שוב לחזור לחייך. טרם בחירת הרופא שיטפל בכם שימו לב כי הוא בעל הכשרה והסמכה נכונה, שבידיו ניסיון לא מבוטל בתחום וכי מדובר בבעל מקצוע סבלני, מכיל וקשוב אשר יוכל להבין את החששות והפחדים שלכם ולטפל בכם נכונה. 

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!