רופא שיניים פרטי

רופא שיניים פרטי

זמן קריאה משוער: 5 דקות
אישה מחייכת לאחר טיפול שיניים אצל הרופא שלה

חולים רבים מבולבלים לעיתים קרובות ביחס להבדלים בין טיפול שיניים פרטי לטיפול שיניים דרך קופת החולים. אחת השאלות העיקריות שהם שואלים היא מדוע עליהם לשלם עבור טיפול שיניים פרטי כאשר מרבית הטיפולים זמינים עבור פחות דרך קופת החולים.

ישנם מספר רב של מרפאות שיניים המציעות כעת שירותי קופה וגם שירותי טיפולי שיניים פרטיים. עם זאת, הביקוש לטיפול שיניים פרטי עדיין נמצא בעלייה מתמדת.

לטיפולי שיניים דרך קופת החולים יש ביקוש עצום להכיל כמה שיותר חולים, אך לעיתים קרובות הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לקחת חולים חדשים. כרופא שיניים פרטי, זו אך ורק החלטתם אם הם רוצים לקחת חולים חדשים או לא. המשמעות היא שסביר יותר שתוכלו להירשם לטיפול שיניים פרטי ולקבל טיפול מהיר יותר ואף איכותי יותר בגלל שבמגזר הפרטי בדרך כלל נמצא מכשור רפואי מתקדם יותר.

חסרון נוסף של טיפול שיניים דרך הקופה הוא שהמרפאות מוגבלות לכמה שעות בשבוע מותר להם להיות פתוחים. עם מרפאות רופאי שיניים פרטיות, שעות הפתיחה שלהם נוטות להיות הרבה יותר גמישות.

רבים בטוחים כי כל רופאי השיניים הינם בעלי ידע דומה, אך למעשה לא כך הדבר. ממש כמו ברפואה כללית, גם ברפואת שיניים, ישנן התמחויות רבות. ההבדל בין רופא שיניים רגיל לבין רופא שיניים מומחה הוא לא רק בתעודה שעל הקיר, אלא בניסיון, והתמחות אשר נמשכת בין שלוש לשש שנים נוספות. 

למעשה, רק שמונה אחוזים מכלל רופאי השיניים בישראל הינם רופאי שיניים מומחים. לכן, בבואכם לבחור רופא שיניים, העדיפו רופא שיניים בעל ניסיון והמלצות, זאת כמובן בהתאם לסוג הטיפול עליכם לעבור. כמו כן, חשוב לזכור כי טיפול אצל רופא שיניים בדרך כלל כולל מספר ביקורים, לכן חשוב לבחור ברופא מקצועי ואדיב. 

רופא שיניים מקצועי, אמין, ובעל מוסר ואמינות יכול ללוות אתכם לאורך שנים רבות. לכן, חשוב ומומלץ להשקיע מחשבה ומאמץ בחיפוש אחר רופא שיניים אשר ירגיש לכם הגון ונעים, כאשר לנגד עיניו עומד שיקול מקצועי וטובת המטופל. 

כיצד בוחרים רופא שיניים מקצועי?

בחירת רופא שיניים חייבת להתבצע בהתאם לסוג הפרוצדורה אותה אתם צריכים לעבור. כאמור, לא כל רופא שיניים יודע כיצד מבצעים פעולות אשר קשורות לתחום האסתטיקה הדנטלית כגון ציפוי שיניים והלבנת שיניים, ולא כל רופא שיניים יודע כיצד מבצעים הליכי שיקום כגון טיפולים אורתודונטים ועקירות כירורגיות. 

על מנת שתרגישו בטוחים כי אתם מקבלים את הטיפול הטוב, האיכותי והמקצועי ביותר, הקפידו על הקריטריונים הבאים:

  1. בראש ובראשונה, זמינות: רופא שיניים מקצועי צריך להיות זמין עבורכם, ולקבל אתכם ולהעניק לכם את הטיפול הראוי תוך התחייבות למסגרת זמן סבירה, כזו שתצליח לענות על הצרכים שלכם, וכמובן למנוע סבל והחמרה של הבעיה.
  2. דגש על שיקום ושמירה על שיניים טבעיות: רופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון תמיד יעדיף לעשות ככל הניתן על מנת לשמור על השיניים הטבעיות שלכם. אמנם פעמים רבות הפתרון הקל הוא למצוא תחליף מלאכותי, כגון כתר או השתלה, אך האתגר האמיתי הינו ללא ספק מלחמה על השן הטבעית.
  3. בדיקה מקיפה ומקצועית: מדובר על אינדיקציה ברורה וחשובה במיוחד אשר מיד תאפשר לכם להבין אם מדובר באיש מקצוע איכותי וטוב. כאשר רופא שיניים משקיע זמן ומאמץ בבדיקה, עושה זאת בסבלנות, עדינות ודקדקנות, אין ספק כי מדובר על איש מקצוע אשר מכבד את המטופל ואת התחום.
  4. אמפתיה והקשבה: רופא שיניים חייב בראש ובראשונה להיות קשוב למטופל ולגרום לו להרגיש בנוח ובביטחון. העדיפו רופא שיניים מקצועי, כזה שיעניק לכם טיפול מסור ונעים, וחוויה כללית טובה.
  5. ולבסוף, לקוחות ממליצים: מדובר על קריטריון חשוב במיוחד. אין כמו המלצות וחוות דעת ממטופלים קודמים, או קיימים, חברים, משפחה וכדומה. כך תוכלו לקבל דעה ממקור ראשון, ולגבש את דעתכם בנושא. 

כל כמה זמן מומלץ לבקר אצל רופא שיניים?

באופן שגרתי, ההמלצה היא לבצע בדיקה כללית בכל חצי שנה אצל רופא שיניים. במקרים מיוחדים, כגון רמת סיכון לעששת, דלקת חניכיים, חורים, ובעיות נוספות, מומלץ להגיע לבדיקה בכל שלושה חודשים. כמו כן, רצוי ומומלץ לבצע ניקוי יסודי אצל השיננית בכל חצי שנה עד שנה. 

מה חשוב לדעת על רופא שיניים מומחה?

כאמור, לכל רופא שיניים יתרונות וחסרונות, תחומים שהוא חזק בהם יותר, ופחות. לכן, כאשר אתם מחפשים רופא שיניים מקצועי, בחרו אותו אך ורק על פי מצבכם והצרכים שלכם. בנוסף, מומלץ כי תבדקו היכן למד רופא השיניים, כך תוכלו להבטיח כי תקבלו את הטיפול המקצועי ביותר, ואת הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מרפאות רבות משקיעות כסף רב על פרסום ושיווק, אך המטופל נשאר מאחור, כאשר אין מחויבות אמיתית כלפי המטופל מצידו של הרופא. לכן, העדיפו מרפאת שיניים מקצועית, בעלת ניסיון ומוניטין, כזו שמעניקה לכל מטופל שירות מסור, מקצועי ואדיב, מתחילתו של הטיפול ועד סופו.  רופא שיניים מקצועי יעבוד אך ורק עם אנשי מקצוע מנוסים ואיכותיים, וכמובן עם הציוד והחומרים הטובים ביותר, כאלה שעומדים בכל התקנים. בנוסף, אל תהססו לשאול כל שאלה שעולה במהלך הטיפול או לפניו, ואף תוודאו כי אתם מקבלים הסבר מלא על התהליך

רפואת שיניים דרך הקופה לעומת רפואת שיניים פרטית

השאלה הגדולה בכל הקשור לטיפול שיניים היא: האם שווה ללכת לרופא שיניים פרטי? והתשובה לכך היא כן. ויש מספר סיבות לכך. נתחיל לפרט את היתרונות של הפיכת מטופל ללקוח פרטי. ישנם יתרונות וחסרונות רבים ושונים לטיפול בשירותי קופה לעומת טיפול במרפאות פרטיות.

מבחר רחב יותר של טיפולים

כשאתה הולך לרופא שיניים פרטי והופך למטופל שיניים פרטי, יש לך בחירה רחבה יותר של טיפולי שיניים כגון: ציפוי שיניים, שיקום הפה ועוד הרבה טיפולים שונים ואינך מוגבל רק לטיפולים שמוצעים לך דרך הקופה, למשל, הלבנת שיניים אינה תמיד זמינה דרך קופת החולים לחלק מהלקוחות מכיוון שהיא קשורה לאסתטיקה.

התמקדות במתן הטיפול הטוב ביותר

כרופא שיניים פרטי, לא קיים חשש למימון, מה שאומר שאנחנו מקדישים את כל זמננו וכספנו למתן טיפולים איכותיים, לקבלת ציוד עדכני ומיקודנו הוא לתת את הטוב ביותר לכל המטופל, מה שאומר שלרופא שיניים פרטי אין סיבה לחתוך פינות ולהשתמש בקיצורי דרך.

זמני פגישות

כמטופל פרטי, תהיה לך גישה ללוח זמנים טוב יותר ותדלג על זמני המתנה שמתרחשים אם אתה נמצא בטיפול מתמשך דרך קופת החולים. בנוסף, בטיפול פרטי, כל מפגש אורך הרבה יותר זמן, הרופא לא ממהר והצוות הידידותי מוכן לדבר איתך ולהסביר לך ביסודיות את כל מה שתרצה לדעת על הטיפול. לרופא שיניים פרטי יש יותר זמן להקדיש לכל מטופל ולגרום לו להרגיש יותר בנוח במהלך הטיפול שלו.

עלויות

כפי שאתה יכול לדעת, המחיר לטיפול שיניים פרטי בדרך כלל יקר יותר מאשר המחיר דרך קופת החולים פה תוכלו לקרוא לדוגמא על כמה עולה ציפויי שיניים אצל רופא פרטי. עם זאת, אם יש לך טיפול דרך הקופה, עלויות בלתי צפויות יכולות להיווצר. כשאתה משלם עבור טיפול שיניים פרטי אתה משלם עבור שירות טוב יותר, מובטח לך טיפול יסודי גם אם זה רק טיפול שיננית. התשלומים שלך תורמים גם לטכנולוגיה מתקדמת עבור טיפולים טובים יותר.

אין ספק שטיפול שיניים פרטי עולה יותר מאשר טיפול שיניים דרך קופה, אך ההוצאה הנוספת משקפת לעתים קרובות את היתרונות הנוספים. זמני טיפול ארוכים יותר, חומרים יקרים יותר וטכניקות מורכבות יותר תורמים כולם לכדאיות של תשלום נוסף עבור טיפולי השיניים. 

טיפולי חירום

אם יש לך בעיית שיניים דחופה, עדיף לפנות ישר לרופא שיניים פרטי, ברוב קופות החולים יש רשימות המתנה גם למצבי חירום, כך שטיפול למצבי חירום הוא לא באמת רלוונטי.

אפשרויות למטופלים לחוצים

אנו מבינים שאנשים מסוימים מפחדים מביקור אצל רופא השיניים וזו הסיבה שאנו עובדים קשה כדי להעניק לך חוויה חיובית לטיפול שיניים.

לעיתים קרובות כל שנדרש הוא רופא שיניים מבין, דואג, שייקח זמן לעבוד בצורה לא מורגשת.

בנוסף, המשכיות הטיפול לרוב תקל על מטופלים לחוצים שכן הם יראו את אותו רופא שיניים שיכול לבנות את ביטחונם בהדרגה. וכן, ג'לי הרדמה מודרניים שמורחים על החניכיים, יחד עם טכניקות הרדמה מקומיות חדשות, יכולים לאפשר זריקות ללא כאבים. עבור חולים עצבניים במיוחד, רופאי שיניים פרטיים יכולים להציע יותר אפשרויות הרגעה.

לסיכום,

כשאתה בוחן את אפשרויות הטיפול שלך בתחום השיניים, חשוב לזכור שאנחנו מקבלים רק קבוצה אחת של שיניים קבועות, למבוגרים, ולכן חשוב מאוד שתשמור עליהן נכון.

ריקבון שיניים, מחלות חניכיים ושיניים חסרות יכולות ליצור טראומה פיזית ורגשית, אשר ברוב המקרים ניתן להימנע ממנה בזהירות רבה וטיפול מתאים.

רופאי שיניים פרטיים מספקים גישה ייעודית, מונעת וארוכת טווח על מנת לשמור על השיניים והחניכיים במצב מעולה, ולשמור על טיפולים נחוצים למינימום.

טיפולים קוסמטיים

טיפולי שיניים קוסמטיים רבים, כמו הלבנת שיניים, אינם זמינים דרך קופות החולים. לשם השוואה, במרפאות פרטיות תקבלו אפשרויות לטיפולי שיניים קוסמטיים לשיפור השיניים והחיוך.

כך תבחרו רופא שיניים מקצועי ואמין:

על מנת שתוכלו להיות בראש שקט, ובתחושת ביטחון, חשוב כי בראש ובראשונה, תבדקו כי מדובר ברופא בעל רישיון מטעם משרד הבריאות לעסוק בתחום רפואת השיניים. דבר נוסף מהותי וחשוב שמומלץ לבדוק הוא כי הרופא הינו חבר בהסתדרות לרפואת שיניים בישראל, ובעל תעודה עדכנית ואמינה. 

רופא שיניים מקצועי אשר מכבד את המקצוע ואת המטופלים שלו עובר השתלמויות, ומגוון רחב של הכשרות על מנת לשמר את הידע המקצועי, להתעדכן בשיטות החדשות אשר קיימות כיום, וכמובן על מנת להבטיח טיפול מתקדם, מקצועי ואיכותי עבור כל לקוח.   הדרישה למגוון טיפולי שיניים  כמו כתרים, ציפוי שיניים, הלבנת שיניים ויישור שיניים הולכת וגוברת בשנים האחרונות. מכאן הצורך בכמות גדולה של רופאי שיניים אשר יעניקו מענה מקצועי רק הולך וגדל. כיום, השוק מוצף בהיצע רחב ומגוון של רופאי שיניים, כאשר, כאמור, הבחירה ברופא שיניים הינה מהותית וקריטית

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!