מאיזה גיל כדאי להתחיל לשקול ניתוח אוזניים?

מאיזה גיל כדאי להתחיל לשקול ניתוח אוזניים?

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחרוה מציגה את האוזן שלה

נכתב על ידי אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה.

ניתוח אוזניים מעניק פתרון אסתטי שלם לסובלים ממראה אוזניים בולטות, גדולות, מעוותות או פגועות. הניתוח נחשב בטוח מאוד, הוא מעלה את הביטחון והדימוי העצמי באופן משמעותי ותוצאות ניתוחי אוזניים הן טבעיות ונשמרות לכל החיים.

נכון להיום כ-5% מכלל האוכלוסייה נולדים עם בעיות אסתטיות באוזניים, אך אין כל הכרח להשלים עם זה. בעזרת ניתוח אוזניים פשוט למדי ניתן להקטין אוזניים גדולות, להצמיד אוזניים בולטות ולתקן פגמים מולדים, פגיעות ועיוותים.

זה כל היופי, אפשר לעבור ניתוח אוזניים כבר בגיל צעיר

אתם בוודאי מכירים את זה היטב. אם לא ראיתם או חוויתם את זה בעצמכם אז בוודאי ראיתם את זה בסרטים או בסדרות: ילדים יכולים להיות אכזריים מאוד כלפי מי ששונה מהם בבית הספר, במגרש המשחקים, בתנועת נוער, בקניון. ילדים שנולדו עם אוזניים גדולות או בלתי פרופורציונליות חווים לעיתים קרובות לעג, הקנטות, בריונות, עלבונות ומשם, הדרך להתפתחותן של בעיות רגשיות היא קצרה מאוד. עבור ילדות וילדים אלו תיקון כירורגי באוזניים הוא יעיל במיוחד ולצד השיפור הניכר במראה האוזניים ניתוח אוזניים תורם גם להשבת הסימטריה והפרופורציה במראה הפנים כולו.

בניגוד לניתוחים פלסטיים אחרים, שכדי לעבור אותם יש צורך להמתין לסיום גיל ההתבגרות ולחכות למלוא ההתפתחות הגופנית, ניתוח אוזניים מבוצע כבר שנים רבות בילדים בני 5 ומעלה מהסיבה הפשוטה: האוזן האנושית מגיעה לצמיחה מלאה כבר בגיל 4. אין הכרח להמתין לסיום גיל ההתבגרות על מנת שהאוזניים יקבלו את צורתם הסופית והקבועה וניתן בהליך כירורגי קצר לעצב מחדש את צורת האוזניים וממדיהן, וכך גם לאפשר לילד או ילדה להרגיש כמו כל הילדים וגם לחסוך מהם הצקות, הטרדות ובעיות פסיכולוגיות.

בנוסף, גם מבחינה רפואית כדאי לשקול ברצינות ניתוח אוזניים בגיל צעיר. בגילאים קטנים סחוסי האפרכסת באוזניים עודם גמישים ורכים יותר, ודי בהליך כירורג חיצוני שאינו פולשני כדי לתקן מראה האוזניים. 

אף פעם לא מאוחר לעבור ניתוח אוזניים

אכן, רוב ניתוחי האוזניים נערכים בילדים וילדות ונערים ונערות בטווחי הגילים 5 עד 14.  אך כפי שבוודאי הבנתם, חלון ההזדמנויות לתיקון מראה האוזניים לא נסגר לאחר גיל ההתבגרות, ולמעשה אינו נסגר אף פעם, כך שגם נשים וגברים בוגרים יותר יכולים ליהנות מכל היתרונות הטמונים בניתוח אוזניים.

ניתוח אוזניים מספק פתרון אסתטי וטבעי לבעיות הבאות

ילדים, בני נוער או מבוגרים הסובלים מהתופעות הבאות יכולים לתקן ולשפר את מראה האוזניים בעזרת ניתוח אוזניים:

  • אוזניים בולטות מהממוצע
  • אוזניים גדולות מהממוצע
  • אי-סימטריה בין האוזניים
  • אוזניים קטנות ביחס לממוצע
  • תנוכי אוזניים מתוחים או גדולים מאוד
  • אוזניים בעלי סיומת מחודדת
  • אוזניים בצורת סימן שאלה
  • קמטים באוזניים
  • ועוד

כך נערך ניתוח אוזניים

ניתוח אוזניים מתוכנן על ידי הכירורג הפלסטי בהתאם לבעיה האסתטית ו/או הרפואית שהמטופלים מעוניינים לשפר, בהתאם לנתונים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת וכן בהתאם לציפיות של המטופלים.

משך ניתוח אוזניים ממוצע נע בין שעה אחת לבין שעתיים, זה תלוי במורכבות המקרה ובטכניקה הכירורגית שנבחרה. מאחר שקשה לדרוש מילדים לא לנוע ולזוז זמן רב וכדי למנוע כל אפשרות לכאבים ניתוח אוזניים נערך תחת הרדמה מלאה כאשר מדובר בילדים. במבוגרים, הבחירה בהרדמה מקומית או כללית נמצאת בדרך כלל בידי המטופלים. מבוגרים יכולים בהחלט לעבור ניתוח אוזניים תחת הרדמה מקומית ואלחוש אך אם הם חוששים או שיש צורך רפואי בהרדמה מלאה – הם יעברו ניתוח אוזניים תחת הרדמה מלאה.

באופן כללי, בעת ניתוח אוזניים מבצע הכירורג הפלסטי חתכים נסתרים מאחורי כל אוזן, בנקודה שבה האוזניים נפגשות עם הקרקפת, כך שגם אם יש צלקות הן נסתרות מאחורי האוזניים ומאוד קשה להבחין בהן. דרך חתכים אלו חושף הכירורג את סחוסי האוזניים, מושך אחורה את העור, מסיר עודפי עור ורקמות במקרה שהאוזניים או התנוכים גדולים מאוד, מהדק ומצמיד את האוזניים במידה ומדובר בניתוח הצמדת אוזניים ולאחר מכן תופר את החתכים בתפרים הנספגים מעצמם.

לצד השיטה הקלאסית לניתוח אוזניים, אנו בקליניקת 'אלונה שכטר פלסטיקה ואסתטיקה', עורכים ניתוחי אוזניים גם בטכניקות חדשניות נוספות, ביניהן: שיטת השיוף, שבה הכירורג הפלסטי משייף בעזרת מכשור מיוחד את סחוסי האוזניים, מגמיש אותם ויוצר קפל המאפשר הצמדת אוזניים. וכן בטכניקת החתכים, במהלכה מבצע הכירורג הפלסטי כמה חתכים מזעריים בסחוסי האוזניים, יוצר קיפול ומצמיד את האוזניים לצידי הקרקפת. בטכניקות חדשות אלו הכירורג למעשה אינו מפריד את העור ובכך מקטין את הסיכוי להתפתחותם של זיהומים.

בתום הניתוח חובש הכירורג הפלסטי את האוזניים בתחבושת ייעודית והמטופלים עוברים לחדר התאוששות. ברוב המכריע של המקרים משוחררים המטופלים לביתם ביום הניתוח, לאחר כמה שעות התאוששות בלבד.

ובתוך כמה זמן רואים את התוצאות?

את תוצאות ניתוח אוזניים אפשר לראות מיד עם הורדת החבישה, כשבוע עד 10 ימים ממועד הניתוח. יחד עם זאת, כדי לראות את התוצאה הסופית יש להמתין עד לירידת הנפיחות והעלמות שטפי הדם. אלו נעלמים בדרך כלל בתוך חודש חודש וחצי מיום הניתוח.

ניתוח אוזניים ב'אלונה שכטר פלסטיקה ואסתטיקה'

אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות!

ניתוח אוזניים נחשב אמנם לניתוח פשוט יחסית, אך מאחר שהוא מבוצע בדרך כלל בילדים קטנים יש חשיבות עליונה למקצועיות, למיומנות ולניסיון של הכירורגים הפלסטיים. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' ממתינים לכם מנתחים בכירים המתמחים בכירורגיה פלסטית בילדים ונוער. הם מגיעים עם גישה טיפולית מיוחדת המדברת את שפת הילדים ושמה את הילד במרכז.

מאז הקמת הקליניקה, בשנת 2003, ערכנו מאות ניתוחי אוזניים מוצלחים בילדים, בבני נוער וגם במבוגרים כך שאתם יכולים להיות בטוחים שכאשר אתם בוחרים בקליניקה שלנו, אתם נמצאים בידיים טובות.

למידע נוסף אודות התהליך והניתוח ניתן לקרוא באתר של אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!