מה ההבדל בין ניתוח אף רפואי לעומת ניתוח אף קוסמטי?

מה ההבדל בין ניתוח אף רפואי לעומת ניתוח אף קוסמטי?

זמן קריאה משוער: < 1 דקה
בחורה מריחה פרח אדום

על פניו ניתוח אף פלסטי וניתוח אף רפואי שניהם נעשים תחת ידיו המיומנות של רופא מנתח. אם כך, מה הם ההבדלים הקיימים בין שתי הפרוצדורות הרפואיות השונות? ובכן, ראשית כל יש לציין כי שני ההליכים הרפואיים הינם נפוצים במיוחד ושגורים בקרב נשים וגברים כאחד. ניתוחי אף נחשבים לפרוצדורות פשוטות באופן יחסי, ואילו השינוי והשיפור שהן יכולות להביא באיכות חייהם של המנותח או המנותחת הינו שמיים וארץ.

ניתוח אף רפואי לעומת ניתוח קוסמטי

מבנה האף יכול להוביל לעוגמת נפש בקרב מטופלים רבים משתי סיבות: האחת ניראות, משמע אף שאיננו מקנה את תחושת האסתטיות הרצויה עבור הפציינט, ואילו השנייה תפקוד נשימתי לקוי הנוצר לרוב עקב מבנה מחיצתי מולד צר או לחילופין כתוצאה מטראומה.

בהמלצת רופא

ניתוח אף רפואי יבוצע אך ורק בהמלצת רופא. דוגמה לניתוח שכזה הינו ניתוח מחיצות עבור טיפול בחולי סינטוסיטיס כרוני. מבנה המחיצות איננו מאפשר מעבר יעיל של נוזלים אשר מצטברים במערות האף וכך המחלה מתעוררת פעם אחר פעם. מטרת הניתוח היא להוביל לשיפור איכות חייו של המטופל ועליו להצדיק את קיומו עקב סיבות שנבדקו עד תום מטעם רופא מוסמך.

ניתוח מבחירה

לעומת ניתוח אף רפואי, ניתוח פלסטי ייערך מבחירתו של הפציינט בלבד. הסיבות הינן אסתטיות בלבד ומטרתו של המטופל היא להביא ליישור האף או לשינויים מבניים אחרים שיטיבו לדעתו עם מראהו החיצוני. על אף שמדובר בניתוח מבחירה, המטופל מוכרח להתייעץ עם רופא מנתח וזאת כדי להחליט על אופי הפרוצדורה.

ניתן גם לשלב

מטבע הדברים שניתוחים מבניים באף יכולים גם להיות משולבים. גם לדוגמה, בניתוח רפואי במחיצות האף עבור חולי סינוסיטיס, ניתן לבצע ניתוח משולב לתיקון מבנה האף בכללותו. הפרוצדורה המשולבת נפוצה בקרב מטופלים המבצעים ניתוח רפואי כתוצאה משבר, ואשר רוצים להבטיח את המראה התקין טרם גרימת החבלה.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!