סוגי כתרים לשיניים וההבדלים ביניהם

סוגי כתרים לשיניים וההבדלים ביניהם

זמן קריאה משוער: 2 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים

במידה ואתם מחפשים מידע נוסף על כתרים, במידה ורופא השיניים שלכם הכריז "עלינו לעשות כתר בשן" ובמידה ואתם מעוניינים לבחור מרפאת שיניים אמינה ומקצועית – אתם במקום הנכון. עם שנים רבות של ניסיון, ריכזנו עבורכם, את המידע החשוב ביותר עבור כתרי שיניים.

סוגי הכתרים הנפוצים ביותר בשוק:

כתר חרסינה

כתר נפוץ העשוי מחרסינה. הכתר מספר מראה אסתטי ויפה ומתאים מאוד לשיניים הקידמיות. חשוב לדעת כי לכתר החרסינה דרושה הכנה מקדימה המתבצעת על ידי השחזה של השן ועל כן חשוב לבחור ברופא מקצועי ומיומן.

כתר יצוק

כתר יצוק עשוי ממתכת כדוגמת זהב ולא מכיל חרסינה. הכתר מספק את התפקוד הדרוש לשן, אך החסרון שלו הוא מראה לא אסתטי. במרבית המקרים רופא השיניים ישתמש בכתר יצוק עבור שיניים אחוריות.

כתר זירקוניה

כתר עשוי חרסינה הנחשב לאחד הכתרים המתקדמים באסתטיקת השיניים. כתר זירקוניה מעניק מראה אסתטי שכן הוא מדמה בצורה טובה את מראה השן הטבעית. כתר זירקונה לא מכיל מתכת ונחשב לכתר עמיד ואטום.

כתר משרף

כתר משרף נקרא גם כתר דנטלי. חשוב לדעת שהעלות של כתר זה אינה גבוהה מצד אחד, אך מן הצד השני הכתר נותה להסדק ולהשחק די במהרה.

ההבל בין כתרים זמניים לבין כתרים קבועיים

זמני לעומת קבוע

כפי שניתן להבין מן השמות של הכתרים, כתר זמני משמש אך ורק לחלופה זמנית עד שהכתר הקבוע יהיה מוכן.

בעל המקצוע אשר מכין את הכתר

ההבדל המרכזי בין כתר זמני לבין כתר קבוע הוא בעל המקצוע אשר מכין את הכתר. פעמים רבות את הכתר הזמני מכינה המרפאה ועל כן מדובר בכתר שמחזיק רק לטווח קצר בלבד ואילו את הכתר הקבוע מכינה מעבדת שיניים מקצועית.

טיפ זהב שיעזור לכם לבחור את הכתר המתאים עבורכם

על מנת לבחור את הכתר המתאים חשוב להתייעץ עם איש מקצוע מתאים. רופא שיניים אשר יבדוק את חלל הפה, מצב השן ומיקומה ידע לאפיין ולומר מה הכתר המתאים ביותר עבורכם. על כן טיפ הזהב שלנו לבחירת כתר הוא בחירת מרפאת שיניים מקצועית ומהימנה.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!