גשר בשיניים: פירוט מלא על כל הסוגים

גשר בשיניים: פירוט מלא על כל הסוגים

זמן קריאה משוער: 2 דקות
בחורה עם גשר מקבלת טיפול שיניים

אם אתם מעוניינים לבצע יישור שיניים כדאי שתכירו את סוגי הגשר הקיימים ליישור שיניים: גשר שקוף או צבעוני, גשר לינגואלי, סדים שקופים, ספלינט ורסן. במאמר הבא נפרט בקצרה על כל אחד מהגשרים על מנת שבעת המפגש שלכם עם רופא השיניים שלכם תדעו על מה הוא מדבר ובמה הוא מעוניין (רלוונטי לדעת הכל לגבי כל טיפול שיניים שתעשו.)

למה להשתמש בגשר לשיניים?

גשר לשיניים מיועד ליישור שיניים ונועד לסדר את השיניים בצורה שתשמור על בריאות הפה לצד מתן מראה אסתטי לפה ולשיניים.

הגשר מתאים לכלל האוכלוסיה: ילדים, נוער ומבוגרים.

על מנת לוודא כי גשר בשיניים אכן מתאים לצרכים שלכם, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים ולהגיע לפגישת ייעוץ אשר תסקור את מצב בריאות השיניים שלכם.

גשר שקוף או גשר צבעוני

במסגרת יישור השיניים באמצעות גשר שקוף או גשר צבעוני מודבקת על כל שן קוביה אשר נקראת "סמך". את הקוביות מחברים זו לזו באמצעות חוטים וגומיות שנועדו להזיז, למתוח ולשנות את השיניים.

בעזרת תהליך הדרגתי ניתן לבצע יישור יעיל ואיכותי.

ההבדל בין גשר שקוף לבין גשר צבעוני הוא בסך הכל הצבע של הקוביות, החוטים או הגומיות. גשר שקוף יהיה בצבע שקוף וגשר צבעוני יהיה בצבע שתבחרו.

גשר לינגואלי

גשר לינגואלי ובשמו השני גשר בלתי נראה מורכב בחלק הפנימי של השן ובכך לא נראה כלפי חוץ. גשר זה נעשה בעיקר בשל שיקולים אסתטיים ועיצוביים – הוא מיועד לאנשים שלא רוצים להסתובב עם גשר וקוביות. עם זאת חשוב להכיר כי לא כל אורתודנט מבצע גשר לינגואלי וכי המחיר לגשר לינגואלי יקר יותר מגשר רגיל.

מומלץ להתקשר למרפאה ולבדוק שאכן ניתן לבצע גשר לינגואלי במידה ואתם רוצים.

סדים שקופים

אופציה נוספת אשר מחליפה גשר בשיניים נקרא סדים שקופים. הסדים הללו הינם פלטות נשלפות אשר מעוצבות ומיוצרות בצורה כזו שתזיז את השיניים בצורה שהאורטודנט תכנן.


רסן

הרסן הינו חלק מהטיפול לגשר בשיניים. פעמים רבות הרופא האורטודנט בוחר להשתמש בשילוב של גשר רגיל וכן רסן במסגרת הטיפול. מטרת הרסן הינה להזיז את הלסת ואת השיניים בצורה רחבה ורצינית יותר. הרסן יכול לסייע ליצור מרווח אשר יאפשר לשיניים להסתדר בצורה טובה ואיכותית.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!