הסרת משקפיים: כל הסיכונים הקיימים בניתוח

הסרת משקפיים: כל הסיכונים הקיימים בניתוח

זמן קריאה משוער: 2 דקות
בחורה יושבת מול מחשב ומחזיקה על העיניים שלה בגלל כאב

על אף הטכנולוגיות המתקדמות שפותחו בשנים האחרונות לשם ניתוח הסרת משקפיים, עדיין ישנם סיכונים מסוימים שחשוב להכיר כמו בהרבה ניתוחים אסתטיים.

ידיעת הסיכונים והסיבוכים האפשריים, תאפשר לכם לוודא כי אתם בוחרים לשים את הבריאות והעיניים שלכם בידי רופא מקצועי ובעל ניסיון רב.

האם ניתוח הסרת משקפיים נחשב למסוכן?

ראשית, חשוב לנו להדגיש כי ניתוח הסרת משקפיים נחשב לאחד הניתוחים הבטוחים ביותר. עד שנת 2019, בוצעו למעלה מ- 10 מליון ניתוחי לייזר לסרת משקפיים ואין אדם אשר נפגע בצורה קשה או לחילופין איבד את ראייתו.

סיכונים אפשריים בעת ניתוח הסרת משקפיים

להלן מספר סיכונים אפשריים שיכולים להתרחש במידה והרופא אינו מבצע את עבודתו כהלכה או לחילופין בשל סטייה כלשהי שיכולה להתרחש במכשיר הלייזר:

  • סיכון לזיהום – הסיכון לזיהום בעת ניתוח הסרת משקפיים נחשב למאוד נדיר בימים אלו. עם זאת, חשוב להכיר כי קיימת סכנה לזיהום בעיקר בשיטות PRK ו – ASA להסרת משקפיים. הסכנה נובעת מכך שהעין חשופה לזיהום במשך מספר ימים לאחר הניתוח בזמן שהאפיתל מחלים מהניתוח. לעומת זאת, בניתוחים כדוגמת ניתוח LASIK וניתוח IQ כמעט ולא קיימת סכנה לזיהום. ניקיון, סטריליות ושימוש באנטיביוטיקה במידת הצורך יפחיתו במידה רבה את הסיכון לזיהום בניתוח.
  • סיכון לתזוזת החלון הטיפולי – לאחר הניתוח קיים סיכון בכך שהחלון הטיפולי הנמצא בעין יזוז ממקומו. הדבר ייתכן בעיקר אם לא מקשיבים להוראות הרופא ובוחרים בטעות או במכוון לגעת בעין. במצב וחלה תזוזה בחלון הטיפולי ישנו צורך לבצע תיקון מיידי. תזוזת החלון תתבטא בטשטוש ראייה ובכאב.
  • סיכון להתפתחות דלקת – במרבית המקרים במידה ומתפתחת דלקת בעין היא תחלוף ללא צורך בטיפול נוסף וחיצוני. עם זאת, בניתוח להסרת לייזר מסוג LASIK קיימת הסכנה להתפתחות דלקת בימים הראשונים לאחר הניתוח. אבחון מהיר וטיפול מדויק יובילו לעצירת הדלקת ללא נזקים.
  • רגישות לאור – בניתוחי לייזר מסוימים תיתכן רגישות לאור חזק. במרבית המקרים, מדובר בתופעת לוואי בימים הראשונים ועם זאת במידה והיא ממשיכה, יש לבדוק זאת אצל הרופא המטפל ולהשמע להוראותיו.
  • קושי בראיית לילה – במידה והניתוח לא היה מדויק, ייתכן כי יתפתח קושי לראייה בשעות הלילה. חשוב לדעת כי ישנן דרכים שונות לתקן זאת במידה וזה אכן קורה.
במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!