ד"ר חן חג'בי: "אין סיבה להיכנע לסימני ההזדקנות המוקדמים – אפשר לטפל בהם"

ד"ר חן חג'בי: "אין סיבה להיכנע לסימני ההזדקנות המוקדמים – אפשר לטפל בהם"

זמן קריאה משוער: 5 דקות
בחור מקמט את המצח שלו בעזרת שתי ידיו

שקעים מתחת לעיניים? הכירו את הטיפול בחומצה היאלורונית

בסביבות גיל 28-30 סימני ההזדקנות מתחילים להראות את אותותיהם על פנינו. הסימן הראשון הוא שקעים מתחת לעיניים, שנותנים לפנים שלנו מראה עייף, ולא משנה כמה טוב ישנו. הפתרון לבעיה הזו פשוט למדי, אבל לא רבים מכירים אותו. בדיוק בשביל זה נפגשתי עם ד"ר חן חג'בי ושמעתי ממנו על מילוי שקעי עיניים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית.

ד"ר חן חג'בי, ד"ר לרפואת שיניים וממייסדי "קורס אסתטיקת הפנים והצוואר" בהסתדרות לרפואת שיניים.

ד"ר חן חג'בי, רופא שיניים בהכשרתו, הוא רופא בעל שם בתחום אסתטיקת הפנים והצוואר, ועוסק בכך כחלק ממקצוע רפואת השיניים. פגשתי אותו לשיחה כאשר רציתי להבין איך אני יכולה להתמודד עם נזקי הגיל, שכבר מתחילים להיראות על פני, והצגתי לו שאלות על ניסיונו באסתטיקה רפואית ועל מילוי השקעים שמתחת לעיניים.

הוא סיפר לי שהוא ד"ר לרפואת שיניים, העוסק באסתטיקת הפנים והצוואר כחלק ממקצוע רפואת השיניים. הוא אף הוסיף כי הוא ממייסדי "קורס אסתטיקת הפנים והצוואר" בהסתדרות לרפואת שיניים ומרצה לרופאים בתחום האסתטיקה, ויש לו 10 שנות ניסיון בתחום. 

ביקשתי ממנו לספר לי איזה ניסיון ברפואה אסתטית יש לו, כדי להבין איך הוא הפך לאוטוריטה בתחום.

הוא סיפר:

"התחלתי את דרכי בחברת "לייזר קומפני" ברמת החייל, ואחר כך עבדתי 3 שנים "באמריקן לייזר" בתחום האסתטיקה. הייתי אחראי על התחום בסניפי תל אביב וירושלים. במקביל עבדתי בקליניקת BU של נעמה קסרי. כיום יש לי קליניקה פרטית לאסתטיקת הפנים והצוואר, עם סניפים בתל אביב, באשדוד וברעננה."

אוקיי, אבל מאיפה רכשת את הידע הבסיסי כדי להיכנס לתחום הזה? זה תחום שדורש זהירות ותשומת לב רבה, ולא הייתי רוצה שרופא לא מיומן ייגע לי בפנים.

"אני מבין אותך לגמרי, ואכן את הידע הבסיסי רכשתי בקורסים מסודרים שניתנו בזמנו. אבל הידע הזה לא היה מקיף מספיק. לכן נצמדתי לרופאים בכירים בתחום, קראתי ספרות מקצועית ועשיתי הכשרות רבות בארץ ובחו"ל. בזכות ההתנסות הזו הגעתי לרמת הידע שיש לי היום והפכתי למרצה מבוקש בתחום."

אבל איך בכלל הגעת מרפואת שיניים לתחום האסתטיקה?

"תחום האסתטיקה הוא מרכיב עיקרי בתחום רפואת השיניים ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו. לא רק זה, אלא שהיום רופאי השיניים בארץ לומדים בשנה השישית במסגרת הלימודים באוניברסיטה קורס בהזרקות בוטוקס וחומרי מילוי. ככה שאי אפשר להפריד בין שני התחומים."

"כשלקוחות מגיעות אלי ושואלות 'מה אתה ממליץ לי ד"ר?', אני פחות מסתכל על הקמטים, ויותר מתמקד בפרופורציות."

"הפנים של הלקוחות שלי הן כרטיס הביקור שלי"

אז אחרי שהבנתי איך הגעת להיות אוטוריטה בתחום האסתטיקה, ומהשיחה איתך אני מרגישה שהאהבה ליופי זורמת אצלך בדם, אני רוצה שנדבר על הנושא שמטריד אותי, שזה מראה הפנים והעיניים שמשתנה עם הגיל וסימני ההתבגרות, שלא לומר ההזדקנות, שנוספים לפני.

קודם כל אומר שאני חסידה גדולה של המראה הטבעי, ואני לא אוהבת מראה מנותח, אבל אני מבינה את הצורך הנפשי בטיפולים אסתטיים, כי גם לי, השינויים שרואים עלי עם הגיל, מציקים. 

לכן רציתי לשאול אותך איזו גישה מנחה אותך כשאתה רואה מולך מטופל?

"כשלקוחה מגיעה אלי, אני קודם כל אני שומע ממנה למה היא הגיעה. בדרך כלל הלקוחות שלי שואלות אותי "מה אתה ממליץ לי ד"ר?", וכשאני מסתכל על הפנים שלהן, הקמטים פחות מפריעים לי, ואני מתמקד בשיפור הפרופורציות של הפנים. בעיני, לפרופורציות נכונות יש השפעה גדולה הרבה יותר על מראה הפנים ועל מה שהאדם משדר לסביבה, מאשר לקמטים."

אבל אני מניחה שכאיש מקצוע, בטח ישר קופצים לך לעיניים הליקויים והמומים בפנים של הלקוחות שלך. עד כמה אתה אובייקטיבי כשאתה מייעץ לאדם על טיפול?

"אני מאוד אובייקטיבי ומאוד כן עם הלקוחות שלי. הפנים שלהן הן כרטיס הביקור שלי. אני אסתטיקן, ואני צריך להיות ישר גם עם עצמי וגם עם הלקוחות שלי, ככה שלא אמליץ על טיפולים שאינם נחוצים."

"שקעי העיניים הם סימן ההזדקנות הראשון – אבל אפשר לטפל בהם"

העיניים הן ראי לנפש, ולכן כל שינוי במראן וכל שינוי שנוצר מסביבן די בולט. אני רואה אצלי את השקעים מתחת לעיניים, והם נותנים לפנים שלי מראה מבוגר. אבל איך הם נוצרים בכלל?

"שקעי עיניים נגרמים מהרבה סיבות: פיגמנטציה של העור, חשיפה לשמש, נטילת תרופות ספציפיות, גנטיקה, איבוד נפח שומן בפנים עם הגיל, שמשפיע גם על אזור העיניים, וגם מבנה ארובת העין."

אצלי אני כבר רואה את הסימנים האלה. באיזה גיל זה קורה בדרך כלל?

"למעשה שקעי העיניים הם סימן ההזדקנות הראשון, וברוב המקרים זה קורה בגיל 28-30 מכל הסיבות שפירטתי קודם."

אצלי השקעים האלו מאותתים לי שהזדקנתי, אני מרגישה שאני נראית עייפה, ולא משנה כמה טוב ישנתי…

"כן, את צודקת. בדרך כלל נשים שיש להן שקעי עיניים אומרות לי שכשהן מסתכלות במראה, הן מרגישות שהן רואות מראה עייף, שהן נראות מותשות, למרות שהן ישנו טוב. לפעמים הן מספרות לי שקולגות שלהן בעבודה שואלות אותן אם הן לא ישנו טוב בלילה. העניין הוא שבמקרים רבים, נשים שמתארות סימפטומים כאלה, לא מודעות לזה שלמראה העייף יש טיפול."

בטיפול ניגע בהמשך, אבל לפני זה יש לי שאלה נוספת: ממה שתיארת לי עד עכשיו, נשמע לי שהבעיה הזו מופיעה אצל נשים בלבד. אצל גברים לא מופיעים שקעי עיניים?

"בוודאי שכן, בדרך כלל השכיחות זהה אצל גברים ואצל נשים, ובשנתיים האחרונות יותר ויותר גברים מגיעים אלי לקליניקה לטיפולים אסתטיים."

ד"ר חן חג'בי: בזכות ההתנסויות הרבות שעבר, הגיע לרמת הידע שיש לו היום והפך למרצה מבוקש בתחום.

מילוי שקעי עיניים באמצעות חומצה היאלורונית – טיפול פשוט ומתגמל

עכשיו לשאלת מיליון הדולר: איך מטפלים בשקעים האלה? איך ממלאים אותם?

"המילוי מתבצע באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית לשקעי העיניים. יש חשיבות רבה לבחירת סוג החומצה, וחייבים לוודא שהרופא מזריק חומצה היאלורונית המותאמת למילוי שקעי העיניים."

רגע, רגע, הזרקה מתחת לעיניים לא כואבת?

"באופן מפתיע התהליך אינו כואב. אני משתמש במשחת הרדמה חזקה לפני התהליך, ולכן הפרוצדורה כמעט אינה מורגשת."

וכמה זמן נמשכת ההחלמה?

"זוהי פרוצדורה פשוטה מאוד, ולאחריה לא נדרשת תקופת החלמה."

ומה עם תופעות לוואי?

"תופעות הלוואי אינן שונות מתופעות הלוואי שמתרחשות בכל אזור אחר שהוזרק בפנים. הן כוללות שטפי דם, נפיחות, אדמומיות ורגישות למגע, וכולן חולפות בדרך כלל אחרי ימים מעטים."

לפני השיחה איתך, קראתי קצת על תהליך ההזרקה והבנתי שחומצה היאלורונית סופחת נוזלים, כלומר, היא מתרחבת. אם ככה איך יודעים לחזות את התוצאה המבוקשת? 

"הבנת נכון. כל מולקולה של חומצה היאלורונית סופחת 2,000 מולקולות של מים. לכן אני מקפיד שההזרקה תהיה עמוקה, ומבצע את הטיפול ב-2 פגישות, כדי להימנע מנפיחות יתר וכדי שהתוצאה שתתקבל תהיה הטובה ביותר."

אז איך בעצם נעשה הטיפול?

"שיטת העבודה שלי היא כזו שבפגישה הראשונה אני מזריק את רוב החומר, ובפגישה השנייה, שנערכת אחרי שבועיים, אני עושה את ההשלמות הדרושות לתוצאה טבעית ומקסימלית."

ויש חומר שיכול להמיס חומצה היאלורונית במקרה הצורך? 

"כן, אפשר להמיס את החומצה ההיאלורונית באמצעות היאלרונידז, וכך להגיע לתוצאה הרצויה."

לכמה זמן טיפול כזה מחזיק?

"טיפול שקעי עיניים יכול להחזיק שנה וחצי ומעלה. זה טיפול מאוד מתגמל, כי האזור המוזרק לא זז, אין בו תנועה, בניגוד לשפתיים לדוגמה, שם התוצאה מחזיקה זמן מועט יחסית."

ולסיכום, למי אתה ממליץ לפנות לטיפול של מילוי שקעי עיניים?

"אני ממליץ לכל גבר ולכל אישה שמפריע להם המראה העייף לפנות לטיפול כזה. הטיפול פשוט וקצר ומחזיק זמן רב, וכבר לאחר ההזרקה מראה הפנים משתפר. נראים רעננים, פחות עייפים, וגם צעירים יותר בכמה שנים. לא הרבה יודעים שקיימת אפשרות לטפל במראה העייף, וגם לא יודעים עד כמה הפרוצדורה הזו פשוטה, לכן אני ממליץ לכל מי שקצת מתלבט, לפנות לייעוץ ולשמוע על אפשרויות טיפול מתקדמות בשקעי העיניים ובפנים בכלל."

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!