מה חשיבות האבחון הטריקולגי לטיפולים בנשירת שיער?

מה חשיבות האבחון הטריקולגי לטיפולים בנשירת שיער?

זמן קריאה משוער: 2 דקות
טריקולוגית מבצעת למטופלת אבחון טריקולוגי

אחד הכללים הידועים ביותר בתחום הרפואה הוא כי על מנת להשיג את התוצאה הטובה והמתאימה ביותר יש בראש ובראשונה לאבחן באופן המדויק ביותר את הבעיה. ישנה חשיבות רבה לאיכות האבחון. כשזה מגיע לשיער, אבחון שטחי אינו מספיק, ונדרש אבחון מעמיק, או במילים אחרות אבחון טריקולוגי. 

אבחון טריקולוגי מאבחן את שורש הבעיה ומתאים באופן המושלם ביותר את הטיפול הנכון, מה שמעלה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה. כמו כן, חשוב כי אבחון מסוג זה יתבצע אך ורק על ידי מומחי שיער (טריקולוגים) אשר יודעים כיצד לבצע אבחון מדויק ומקצועי, ברמה הגבוהה ביותר. 

מה האבחון נועד לחקור?

אבחון טריקולוגי נועד לחקור את המבנה והפעולה של השיער והקרקפת, זאת בעקבות הופעתן של בעיות שונות כגון שיער שומני, קשקשים, נשירה, התקרחות ועוד. פירוש המילה היא תורת השיער, טריקו: שיער, לוגיה: תורה. 

למעשה, מדובר בבדיקה מיקרוסקופית פשוטה, לא חודרנית, ללא כאבים, אשר מתבצעת על ידי טריקולוגית, ונועדה להעניק אבחון מדויק ומעמיק של השיער ועור הקרקפת. בדיקה זו נועדה לאבחן ולמצוא את הכלים אשר יעזרו להחזיר את השיער למצבו הבריא, עם שורשים תומכים וחזקים.  

התקרחות ונשירת שיער הן תופעות נפוצות במיוחד בקרב נשים וגברים כאחד, כאשר תופעה זו מובילה רבים לערוך אבחון טריקולוגי על מנת לאבחן באופן המדויק והבהיר ביותר את טיב הבעיה ואת האופן הנכון לטפל בה.  

כיצד האבחון מתבצע?

האבחון נועד להעניק מענה ופתרון לכל שסובל מתופעות כגון שומן בשיער, התקרחות, נשירת שיער, אלופציה ועוד. במהלך האבחון תשאלו מגוון של שאלות בנוגע להסטוריה הרפואית שלכם, זאת על מנת לנסות ולאתר את הסיבה האפשרית לבעיה. 

במהלך האבחון, נוטלים דגימה של שיער אשר נבדקת מתחת למיקרוסקופ, כך למעשה סוקרים את השלבים השונים של התפתחות השערה. בנוסף, הטריקולוג מבצע גם בדיקת טריקוגרפיה אשר מודדת את היחס שבין צמיחת השיער, ביחס לנשירה. 

לאחר האבחון, וביצוע של סדרת בדיקות שונות, אז הטריקולוג למעשה יכול לקבוע האם מדובר על נשירת שיער כתוצאה מבעיות שגרתיות כגון גיל וכדומה, או שמדובר במחלה מסוימת ככגון פסוראזיס, סבוריאה ועוד. רק לאחר אבחון מעמיק, ניתן להתאים תוכנית טיפול ייעודית. 


למי יכול להתאים אבחון טריקולוגי?

מדובר על אבחון אשר יכול להתאים לכל מי שחווה בעיה כלשהי עם השיער או עם עור הקרקפת. מטרתו של אבחון זה כאמור, הוא לבדוק את מבנה גוף השערה, הזקיק והשורש, ובהתאם לכך לאבחן את הגורמים אשר משפיעים על נשירת השיער. 

אבחון זה מעניק אבחנה מדויקת ובהירה, אשר מובילה לטיפול המתאים ביותר לכל מטופל או מטופלת. המטרה החשובה והמרכזית ביותר של אבחון טריקולוגי היא להגיע למצב של הפתחת הנשירה או הארכת מחזור חיי השיער, שיפור איכותו, הבראתו ועיבוי, זאת על ידי התאמת תוכנית טיפולים ייעודית עבור כל מטופל. 

מדוע שיער נושר, ומה עושים בנידון?

ישנן סיבות רבות ומגוונת לנשירת שיער והתקרחות. סיבה אחת יכולה לנבוע בעקבות מצב נפשי, בריאותי, או שינוי הורמונלי. סיבה נוספת יכולה לנבוע בעקבות לידה או השפעות גיל המעבר. כמו כן, ניתן לראות כי סוגי מאכלים, סגנון חיים, איכות השינה והמזון הינן סיבות מרכזיות גם כן.

למעשה, כמעט כל דבר שאנו עושים בחיינו בעל השפעה במידה כזו או אחרת על השיער שלנו. לכן, חשוב בראש ובראשונה להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה, מספיק שעות שינה, פעילות ספורטיבית, ועוד מגוון פעולות אשר נועדו להיטיב עם חיינו, ובהתאם לכך גם עם גופנו. 

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!