ניתוח אף בשיטה פתוחה או סגורה: איזה שיטה תשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך?

ניתוח אף בשיטה פתוחה או סגורה: איזה שיטה תשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך?

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול אף לפני ניתוח

נכתב על ידי אלונה שכטר, פלסטיקה ואסתטיקה

ניתוח אף הוא משלושת הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בישראל. על פי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית כ-5,000 גברים ונשים עברו ניתוח אף בשנת 2019. בניגוד לניתוחים פלסטיים אחרים, המבוקשים בעיקר על ידי נשים, הביקוש לניתוחי אף שווה בין גברים לנשים, וכפי שניתן לראות בגרף מספר 1 הביקושים לניתוח אף בקרב גברים עולים מדי שנה.

גרף מספר 1: לפי הגרדיאן הבריטי, הביקוש לניתוח אף (באנגלית: Rhinoplasty) בקרב גברים עולה עם השנים. מקור: The guardian.

תראו, אנחנו היהודים בורכנו בשפע של תכונות טובות; אנחנו 'עם הספר', יש לנו חוש עסקי מפותח, חוש הומור, ניחנו בסקרנות, בכושר המצאה וגילוי, אנחנו שאפתנים, יודעים לשרוד בכל תנאי ואנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה. אבל לצד כל המעלות הטובות שהורעפו עלינו ישנה עוד תכונה, קצת פחות אטרקטיבית, המזוהה עם היהודים – אף ארוך, והיא מזכירה לנו שכנראה שאי אפשר לקבל הכול בחיים. ואם מוסיפים לכך את העובדה שיהודים נוטים להתחתן עם יהודיות, הרי שהסיכוי לתקן באופן טבעי את התכונה הפיזיולוגית הזו פוחת, וכך האף היהודי מונצח ועובר בתורשה מדור לדור. באקלים שכזה, אין זה פלא אפוא, שניתוח אף הוא כה מבוקש בישראל.

אכן, רבים ורבות מהישראלים בוחרים לעבור ניתוח אף מטעמים אסתטיים. אך לצד זאת, יש עוד סיבות המביאות ישראלים רבים לשולחן הניתוחים. אנחנו כמובן מדברים על סיבות רפואיות לביצוע ניתוח אף. הפרעות בדרכי האוויר המקשות על הנשימה דרך האף בשל מחיצה עקומה, סינוסיטיס כרוני, חבלות באף, עיוותים, אלרגיות חמורות, פציעות, נחירות, בעיות בשסתומים ובעיות בקונכיות האף – אלו הן חלק מהבעיות הבריאותיות שניתוח אף יכול לפתור, עם או ללא עיצוב מחדש של צורת האף וגודלו.

הכירו, אלו הן 2 הטכניקות הנפוצות לביצוע ניתוח אף

נכון להיום יש 2 טכניקות מרכזיות לביצוע ניתוח אף: השיטה הסגורה והשיטה הפתוחה, וכל אחת מהטכניקות מתאימה למצבים מסוימים.

ניתוח אף בשיטה הסגורה

שיטה זו לניתוח האף פותחה על ידי כירורג גרמני-יהודי בשנות ה-20 של המאה ועשרים והיא נחשבת לבטוחה מאוד. בעת ניתוח אף בשיטה הסגורה מבצע הכירורג הפלסטי חתכים במעמקי הנחיריים כך שהצלקות נסתרות, מעצב מחדש את עצם האף והסחוסים, מטפל בבעיה הרפואית ולאחר מכן תופר את החתכים בתפרים נמסים. ניתוח אף בשיטה זו נערך תחת הרדמה מלאה.

ניתוח אף בשיטה סגורה מתאים לבעיות אסתטיות ורפואיות שאינן נמצאות בעומק באף, כלומר שיטה זו יעילה מאוד לאנשים עם בעיות רפואיות או אסתטיות בקדמת האף. זאת מכיוון שבשיטה זו הכירורג אינו יכול לראות את כל מה קורה בתוככי האף, הוא מוגבל בשדה הראייה ודרוש ניסיון רב מצידו של הכירורג הפלסטי כדי להשיג תוצאות יפות, אסתטיות וטבעיות.

ניתוח אף בשיטה הפתוחה

שיטה זו לניתוח אף פותחה מאוחר יותר, בתחילת המילניום, לצורך טיפול בפגמים בסחוסי האף, והיא נקראת פתוחה משום שבטכניקה זו ניתן לקבל תמונה מלאה ושלמה על מצב האף. בשיטה הפתוחה מבצע הכירורג חתך חיצוני, מתחת לאף בין הנחיריים, בעמודון, על מנת לחשוף את כל שלד האף והסחוסים במלואם. לאחר חשיפת השלד יכול הכירורג הפלסטי לצפות בכל הנעשה במעמקי האף והוא לא צריך לגשש או לנחש מה הוא עושה, כפי שקורה בשיטה הסגורה. לאחר מכן, הכירורג הפלסטי מעצב מחדש את האף, מטפל בבעיה הרפואית במידה ויש וניתן בשיטה זו גם לעצב מחדש את הסחוסים ואף להשתיל סחוס במידת הצורך.

ניתוח אף בשיטה פתוחה אמנם כרוך בצלקת חיצונית, אך היא קטנה והיא מטשטשת ונעלמת עם הזמן. טכניקה זו מתאימה לבעיות רפואיות או אסתטיות בעומק האף וכן לצורך תיקון ניתוח אף כושל. הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה מלאה, לעיתים ההחלמה ממנו ארוכה יותר מניתוח אף בשיטה הסגורה מאחר שהוא יותר מורכב.

לצד ההבדלים בין שתי השיטות יש גם כמה נקודות דמיון. כך למשל: ניתוח אף ב-2 הטכניקות אפשרי רק לבנות מגיל 16 ומעלה וכן לבנים מגיל 17 ומעלה, שכן יש להמתין למלוא ההתבגרות וההתפתחות של האף, ב-2 הטכניקות דרושים ניסיון, מיומנות ומקצועיות ובשתיהן ניתן ליהנות מתוצאות נפלאות וטבעיות. כמו כן, ב-2 השיטות רואים את התוצאות מיד לאחר הסרת החבישה והחלמת שטפי הדם והנפיחות ובשתיהן התוצאות הסופיות והקבועות מתקבלות בטווח של שנה.

כיצד, אם כן, בוחרים את שיטת ניתוח האף המתאימה?

כפי שראינו, הבחירה בשיטה הפתוחה או הסגורה לניתוח אף תלויה במידה רבה במה מעוניינים לתקן, לרפא ולשפר, אך ישנם עוד אלמנטים המשפיעים על הבחירה. מצב העור, העצם והסחוסים משפיעים אף הם, הציפיות של כל מטופל ומטופלת משפיעים לא פחות, היסטוריה רפואית, ניתוחים קודמים ועוד.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' אנו עורכים ניתוחי אף ב-2 השיטות. הצוות הרפואי מלווה כל מטופל ומטופלת לאורך כל הדרך, משלב הייעוץ והבדיקה דרך הניתוח עצמו ועד להחלמה מלאה, ואנחנו רואים עצמנו שותפים מלאים ללבטים של כל אחד ואחת.

אנחנו מקפידים להציג למטופלינו את 2 השיטות בפירוט, להסביר על היתרונות והחסרונות של כל שיטה ולצייד את המטופלים שלנו בכל הידע הדרוש לקבלת החלטה נכונה, בטוחה ומתאימה. המטרה שעומדת לנגד עיינינו היא לרפא ולתקן את האף במינימום סיכונים אך עם מקסימום תוצאות, ואנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו לפגישת ייעוץ אישית עם כירורג פלסטי מנוסה ובעל מוניטין מפואר, במהלכה תוכלו לדון בשיטת ניתוח האף המתאימה ביותר עבורכם.

במידה ופיספסת משהו במאמר:
אהבת? שתף את המאמר עם חברים!
Facebook
Twitter
Print
Email
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic
מגזין בי אסתטיק - BeAesthetic

בי אסתטיק הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני ולא פרסומי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
רוצים לדבר עם רופא מוביל באזור שלכם?
השאירו פרטים עכשיו ונפנה אתכם למרפאה הרלוונטית ביותר!